Sokol Pražský

www.spbasket.cz

Příští zápas

Muži na cestě v Číně

Družstvo mužů absolvovalo od 7. do 19. května Čínskou Tour 2018. Postupně navštívili města Xun-hua, Si-ning a Peking. Na turnaji se střetli se zajímavými družstvy z celého světa. Zkušenosti se pokusí využít v příští sezóně 1.ligy mužů.

V pondělí 7. května kolem půl 11 dopoledne vyrazili muži směr Čína. Mezipřistání v Helsinkách s 3-hodinovou čekačkou bylo dlouhé, ale oproti celkovému času cesty malicherné. Následný let do Pekingu trval 8 hodin. Ale to stále nebylo vše. Následoval přesun na vnitrostátní letiště a přelet do Si-ningu. Dvouhodinový let utíkal velmi pomalu, ale stále to nebylo vše. Konečná destinace se nacházela ještě 2 a půl hodiny autobusem ze Si-ningu do městečka/vesnice Xun-hua. Jedná se o muslimské město plné mešit a dalších typických znaků. Všichni jednoznačně unaveni zapadli na pokoje před prvním večerním tréninkem v místě turnaje.

Na první trénink nás odvezl autobus s českou vlajkou. Nikdo z nás nevěděl o co jde. Best Replica Watches Až během turnaje jsme zjistili, že se jedná o slavnosti celého kraje, lidé nepracují a všichni se soustředí na basketbalový turnaj, kde bylo na každý zápas přes 3 tisíce lidí. Kromě nás se turnaje účastnili - litevský výběr univerzity z Kaunasu, španělský tým postupující ze 3. do 2. španělské ligy, ruský Jekatěrinburg, americký výběr z univerzit D1 a D2 a domácí družstvo Číny.

Do turnaje jsme vstoupili soubojem s domácími. Velmi vyrovnané utkání, ale někteří z nás i druhý den po příletu stále bojovali s časovým posunem. Naše střelecká impotence se projevila s plné výši a domácí po trefách z dlouhé vzdálenosti k radosti všech diváků zvítězili rozdílem 10-ti bodů. Po utkání proběhla autogramiáda, focení a další.

Další den jsme se střetli s litevským Atletasem. Až do 25. minuty jsme se drželi. Pak se projevila vysoká kvalita Litevců a přišla další prohra, tentokrát o 22 bdů . Vcelku zaslouženě. Nicméně jsme si předvedenou hrou a velkou bojovností vysloužili obrovský potlesk po utkání. Po utkání jsme šli na krátkou procházku městečkem, kdy na nás opět čekali děti po škole, aby se s námi fotili na každém rohu a nechali si podepsat i tašku do školy.

Třetí den turnaje jsme hráli se španělským výběrem. Dopolední trénink - lehká střelba a trocha taktiky nepomohla. Španělé nás rozebrali doslova na součástky. Nefungovalo nic. Hráli si s námi jak kočka s myší. Náladu jsme si zlepšili pogama (místní dětská zábava) a dobrým jídlem na hotelovém rautu.

V sobotu ve čtvrtý den turnaje jsme vyzvali americký výběr. Souboj nezvítězivších měl konečně dobrý konec. Individuálně byli Američané lepší, ale my jsme předevedli velmi slušný týmový výkon a soupeře jsme přehráli 69:63.

Poslední utkání turnaje znamenalo souboj s ruským Jekatěrinburgem, který by v případě vítězství s námi vyhrál celý turnaj. I se tak stalo. Poločas již rozhodl. Nebyli jsme schopni nišeho. Skóre 40:15 mluví za vše. Jenže druhý poločas jsme odehráli skvěle. Velká míra podcenění z ruské a velká míra odčinění ostudy z naší strany. Konečné skóre 71:63 ve prospěch Rusů uzavíral Honza Štěpánek střelou přes celé hřiště. I dáky tomu jsme od diváků dostali dar v podobě obřího potlesku za předvedenou hru a mistrovský kousek Dalmoše :-)

Tím turnaj skončil. Proběhlo slavnostní předání cen a na hotelu společné zakončení turnaje. Den po turnaji nás pořadatelé odvezli do národního parku Ťiou-čaj-kou ve výšce 4000 metrů n.m. Obří zásobárna pitné vody pro celé území, sníh ve stínu a ledový vodopád. To vše jsem si mohli prohlédnout. Až na ten výšlap nahoru... Po návratu pokračovali karetní hry na centrálním pokoji. Naštěstí byl následující den úplně volný.

Ve středu 16.května pokračovala poznávací cesta Číny. Přesunuli jsme se do Si-ningu, mnohem většího města. Navšívili jsme místní trhy, obchodní domy a pár památek na vršku, z kterého byl perfektní výhled na celé město. Druhý dne jsme měli na další turistiku, kterou jsme využili návštěvou ZOO a dalším shoppingem dárků domů. Večer následoval noční přelet do Pekingu. Na hotel jsme se dostali kolem půl 3 ráno.

Po snídaní v 8:00 jsem odjížděli hodně nevyspalí na výlet na Velkou Čínskou Zeď. Fantastický zážitek z monumentální stavby. Při návratu do Pekingu jsme absolvovali ochutnávku speciálních čínských čajů - konečně uměl někdo anglicky a mohli jsme si popovídat a odtud nás autobus odvezl k Zaázanému Městu, které jsme prolétli snad ve světovém rekordu. Večer jsme spoelčnou večeří zakončili celou výpravu na hotelové recepci, kde se místní snažili zprovoznit televizní přenos ze semifinále euroligy. Nepovedlo se, tak jsme vedli výborné řeči v čínštině s hlavním organizátorem celé akce - panem Mu!

Po krátkém spánku následoval opět brzký přesun na letiště a přelet do Helsinek a následně do Prahy, kde jsme přisedli kolem 19:00.

Za celých 12 dní v Číně se toho stalo spoustu. Ne všechno se dá popsat zde v článku, ne všechno by se mělo psát v tomto článku a ne všechno se do tohoto článku vejde :-)  Audemars Piguet Replica Watches

Děkuji všem hráčům za vzornou reprezentaci klubu, všem lajkujícím lidem děkuji za sledování na facebookových stránkách a snad budeme mít možnost něco podobného zažít ještě někdy znovu!